Redactie
14 November 2025
Maison Saint Aix, opgericht in 2008, maakte voor het eerst naam met haar rosés, geproduceerd in het zuiden van Frankrijk. Nu, met Beau Viva, past het deze expertise toe op een assortiment van alcoholvrije wijnen, ontworpen om te voldoen aan de veranderende gewoonten van de consument: een verlangen naar gematigdheid, een verlangen om het ritueel van het roosteren te behouden, en een focus op zowel smaak als uiterlijk.
Beau Viva/Maison Saint Aix
Beau Viva is een 0,0% mousserende roségemaakt van een blend van Colombard en een vleugje Merlot. Hij wordt geproduceerd met behulp van een zacht vacuümdestillatieproces, waardoor de alcohol wordt verwijderd terwijl het aromatische profiel behouden blijft. Het resultaat is een droge mousserende wijn met een bleke kleur, ontworpen voor bij een aperitief of een maaltijd zonder te zoet te worden.
Visuellement, la bouteille adopte un design épuré, dans les codes des vins festifs haut de gamme. Elle se positionne comme un produit que l’on peut offrir, placer au centre de table ou intégrer à un coffret, sans être perçu comme une solution de substitution mais comme une option à part entière.
Beau Viva maakt deel uit van de categorie premium alcoholvrije dranken en richt zich zowel op wijnliefhebbers als op consumenten die alcohol willen beperken of vermijden zonder de ceremoniële aspecten van het serveren van wijn op te offeren. De positionering is gericht op feestelijke gelegenheden (eindejaarsfeesten, recepties, gastronomische gerechten, enz.) met een duidelijke vergelijking: een alcoholvrij product, maar behandeld als een volwaardige wijn, van de wijngaard tot de verpakking.
Beau Viva/Maison Saint Aix
De mousserende rosé van Maison Saint Aix, die aanwezig is op verschillende Europese markten, begeleidt al de verschuiving naar een 0.0%-assortiment dat niet langer beperkt is tot ‘technische’ of functionele alternatieven. Het maakt deel uit van een onderliggende trend waarbij het niet langer gaat om het simpelweg vervangen vanalcohol, maar om het aanbieden van andere vormen van gezelligheid, met dezelfde codes voor presentatie en aandacht voor detail als traditionele wijnen.
Hoewel Beau Viva in de eerste plaats bedoeld is voor feestelijke gelegenheden, wijzen de technische specificaties en de positionering erop dat het in een breder scala aan situaties kan worden gebruikt, vanalcoholvrije spijs-drankcombinaties in restaurants tot horecagelegenheden van topklasse die een gestructureerd alcoholvrij aanbod op hun menukaart willen zetten.
Op internet
Advertentie
Advertentie