• HLCÉ

AIX Rosé viert de zomer met een playlist op maat

MuziekWijnZomer

Redactie

16 June 2025

Om samen te vallen met de komst van de zomer biedt Maison Saint Aix een unieke zintuiglijke ervaring die wijn en muziek combineert. 21 juni, de officiële start van de zomer, markeert de release van de nieuwe AIXperiences afspeellijst onder de zon, ontworpen in samenwerking met Playlister.

De muzikale dimensie, die vaak onderschat wordt inde wereld van de oenologie, is een grote verrijking van de wijnproefervaring. Met dit in gedachten, AIX Rosé en Playlister‘s werelds grootste specialist op het gebied van muzikale creatie, hun expertise gebundeld om een geluidsselectie te creëren die is ontworpen als een echte food-wine-music pairing.

Geïnspireerd door de nauwe relatie tussen chef-koks en sommeliers hebben de twee partners een soundtrack gecreëerd om de proeverij-ervaring te begeleiden en uit te breiden. Met 30 zorgvuldig gekozen nummers bouwt deze tweede editie voort op het succes van de afspeellijst voor de lente en biedt een vloeiende, harmonieuze sfeer die ideaal is voor zonnige dagen.

Een soundtrack voor de zomer

© AIX Rosé

AIXperiences sous le soleil haalt zijn inspiratie uit de zomerse sfeer en het aromatische profiel van de 2024 jaargang vanAIX Rosé, die al verschillende prijzen heeft gewonnen. De geselecteerde soul- en houseklanken weerspiegelen de geest van het seizoen: uitrekkende middagen, openluchtfeesten en momenten van gezelligheid gedeeld onder een heldere hemel.

Of het nu gaat om een lunch op het terras, een dag op het strand, een roadtrip of een diner met vrienden, deze afspeellijst begeleidt elk moment, zodat gasten geen dj hoeven te spelen en er de hele dag door een consistente, rustgevende sfeer heerst.

Een filosofie van levenskunst

© AIX Rosé

Pour Victor Verhoef, Directeur Marketing de la Maison Saint Aix, cette démarche s’inscrit dans l’ADN même de la marque. « Qu’il s’agisse de partager un bon moment entre amis autour d’un bon vin, de la musique et d’un repas, ou du lancement d’AIX, le son qui représente notre vin et notre philosophie a toujours été d’un intérêt particulier », souligne-t-il. En renouvelant sa collaboration avec Playlister, AIX Rosé entend proposer à ses consommateurs une expérience complète, où chaque détail participe à l’harmonie du moment.

Ik ben verticaal (maar ik zou graag horizontaal zijn)

Kunst & Kultuur

De tentoonstelling is geïnspireerd op het gelijknamige gedicht van Sylvia Plath en bevraagt onze relatie met technologische vooruitgang. Het contrasteert verticaliteit, een symbool van overheersing, oneindige groei en digitaal extractivisme, met een ideaal van horizontaliteit, de drager van duurzame, gevoelige relaties die de grenzen van de planeet respecteren.

Van 01/07/2025 tot 21/09/2025

Advertentie

Alle artikels